fredag 30 juli 2010

Auktions-och loppissommar 2010!


Hej kära människor.
Nu var det dags för nästa kapitel i legenden om Axelbraxel. Denna gång ligger fokus på hans kommande omgivning, och då menar vi inte miljö och dagis, utan de möbler och pryttlar som kommer att finnas i huset på Gamla Vägen 26.

Äsch, jag låter Axel berätta.

Hej. Axel här. Jo ni förstå, mamma och pappa har släppat omkring mig, och ibalnd Nenne på aktioner och loppisar i sommar. Ganska kuligt men jag kunde titt som tät känna en mild grad av frustration. Och iblamd blev jag förbannad. Sitta still och glo? Dock är det ganska snälla människor på autionner för de hälsar väldans mycket. De sträcker upp händer kors och tvärs, och det ttyker jag är kul så jag gjorde likadant. Hej hej! Hej! Hej ijen! Jättekul!

Nu har de tagit bilder på en del av fynden så jag ska hjälpa pappa att ladda up dom här på min blogg, för han har ingen egen. Mamma har ju skött bloggandet mest så jag ska styrra upp det hela åt honom. Hoppas ni gilar bilderna!


Plåtburkar. Den randiga har man kakor i!

Julsaker. Och rivjärn som jag inte får ha. Där ska vi ha ljus.

En våg och en kaffekvarn. Mammas favoriter.

Två piddestaler och en annnan gamal trägrej. Mattan är ny också.

Trasmattor, en rottingkorg, vtå gammla grejer och JAG!

Ett slagbord och fyra pinnstolar. Plus 5 stolar som inte är i bild.

Två andra piddestolar.

Fyra stolar till. Nä vänta...en...två...TRE stolar är det!

En vattenkanna i smink, sa mamma.

Tack för idag. Hej då!! VINKEVINK!

2 kommentarer:

  1. Hej Axel! Va fint du skrev om alla nygamala auktionssaker som mam o pap köpt. Ett litet tips. Man kan få burkarna att låta som en hel orkester om man slår på dom med en pinne eller nåt. Kul va! Det finns en jättegammal barnvagn också, som mamma köpte på en auktion, men den står här hos farmor och Gösta för den fick inte plats i bilen när dom hade köpt den.

    Puss och kram från farmor som också tycker det är jättekul att gå på auktioner.

    SvaraRadera
  2. Hej Axel,
    Många gamla prylar blir det.......
    Ska bli kul att se när dom kommer in i ditt ny/gamla hus.
    Hoppas bara att du, mamma, pappa och Nenne får plats, så ni slipper bo i uthuset.

    Kram Morfar.

    SvaraRadera