torsdag 12 augusti 2010

Besiktningar på löpande band...

Fy vad jag är trött på besiktningar. Varför kan man inte bara få flytta in och må bra? Alla besiktningsmän säger olika saker, vem ska man lita på? Sen är jag ännu mer trött på människor som inte är villiga att samarbeta och mötas halva vägen. Jag är livrädd för att flytta in och inte veta vilken luft jag och min familj ska andas varje dag. Tänk om Axel inte kommer att må bra i huset och tänk om han skulle få massa allergier och astma! Livet är inte alltid lätt. Var bara tvungen att få ur mig lite frustration och ni som läser fick ta del av den, grattis=)

3 kommentarer:

  1. Hej Sofie!!

    Jag förstår precis vad du menar. Vi tittar lite efter ett större hus, men så fort det börjar närmar sig ev. köp får jag en klump i magen. vet inte hur mkt pengar vi lagt på besikningar innan vi tillslut köpte det här huset!? Man får väl försöka tänka att allt går ju och lösa, OM det uppstår problem. Men sen är ju frågan vad det kostar också, inte lätt. hoppas det löser sig för er!

    Vad söt Axel är föresten. Så lik dig och dina syskon när ni var små =)

    Kram Sandra Nyman

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!!
    Vad kul att höra från dig, verkligen! Jag blev jätteglad när jag läste ditt meddelande. Vad skönt att höra att någon kännt likadant. Vad har ni för hus nu? Helt sant att det faktiskt går att lösa om det uppstår problem. Ibland tror jag att man kanske undersöker för mycket också, har huset hållt i 100 år så håller det säkert i 100 till.

    Sen är det alltid lika kul att höra att Axel är söt, fånig stolt mamma som man är.

    Om jag inte har sagt det innan så stort grattis till son nr 2!!!

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  3. Hej igen!!

    Tack =) Det är fullt upp kan man säga, härligt!!

    Vi bor i ett 1 1/2- planshus med källare, byggt 1946 ca 114 kvadrat (börjar bli trångt). Hade typ bara tänkt flytta in, men det slutade med att vi typ gjort allt....
    Har en karl som är lite utav en perfektionist i vissa lägen!! Därför har han extra svårt att köpa hus. Han är livrädd för fukt osv. och sitter och läser om alla skräckexempel på nätet, inte bra.

    Så gamla hus som ert "nya" brukar ju var gedigna. Ser sååå himla fint ut på bilderna.

    Lycka till!!

    Kram S

    SvaraRadera