lördag 13 februari 2010

Badadadibabo

Axel har börjat prata, kanske inte svenska ännu, men pratar gör han och med väldig inlevelse också. Vi svarar så gott det går och ibland blir hans svar ännu högre. Typ:
Axel: badadida
Mamma: jaså, babobiba
Axel: dadadadada (med några decibel högre röst)
Gullunge!
Han tittar upp i taket om man säger: vad är lampan, han klappar händerna och vinkar om man ber honom.

Sen kan han även skrika i en timme i sträck på natten om han inte får amma... Vi gjorde ett desperat försök igår natt att försöka få honom att sluta amma helt så jag kan återgå till normal kost. Han ammar ingenting på dagarna längre utan bara en gång per natt. Bara för att Lalle och jag inte skulle ångra oss om att göra detta så frossade jag i mig rödvin och mögelost igår, allt sådant gottigt som jag inte får äta/dricka när jag ammar. Skriket började vid 22.30...vid 23.30 ammade han. Sen låg vi och myste och allt var bra igen. Axel sov nöjd i ett sträck till 07.30 i sin egen säng.

Fortsättning följer...

I morgon blir det Leos lekland som en liten alla hjärtans dag present till Axel (och oss också såklart). Var beredda på ett mass-bild-inlägg efter den dagen=)

Sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar