onsdag 24 februari 2010

Dansbandskväll

Här på Vallentins har vi en liten dansbandskväll. Både jag och Lalle är uppvuxna med dansband och Axel kommer således att få lyssna på det också. Ni som känner mig vet att jag är väldigt känslig av mig och det blir bara värre när man får barn. Här är några bitar som man lätt fäller några tårar till:

Vikingarna - Den stora dagen
Vikingarna - Pendlaren Putte
Wizex - Nu är dagarna till evighet
En spännande dag för Josefine

Sök på Spotify och njut=)

Här kommer fler bilder från helgen som var.


Så här mycket snö har vi=)

En febrig Axelman somnade gott hos moster, efter att ha hamrat sig trött.

Axel lägger spelar sitt favoritspel...stockholm.

4 kommentarer:

  1. Låtarna är tillagda till topplistan på spotify! (de som inte redan ligger där:) Tack för mysiga dagar hos er. Jag undrar vem som myser mest, Ax'l eller jag. Pussar till er! /Moster Kajsa

    SvaraRadera
  2. Gällande påståendet att jag skulle vara "uppvuxen med dansband". Jag hade c:a fem kassettband av Vikingarna, Kramgoa Låtar. Och där finns en del "bitar" som jag än idag gillar. JA. Skyldig. I övrigt är stilen mig främmande. (Med all respekt till dansbandsanhängare av olika rang.)
    /Pappa Lalle

    SvaraRadera
  3. Jag saknar ett visst dansband.............den 27/3 smäller det!
    /Kram Morfar

    SvaraRadera
  4. Mormor gråter inga tårar längre... Nu gäller
    " jag måste ringa Carina..." Din mamma var inte gammal när hon sjöng Brevet från lillan
    " pappa kom hem.." och " lilla Sofie hon lyser som en sol..." det är så många fina texter man lyssnar mer på det med åren tex. Välkommen hem med Sonja Alden kram

    SvaraRadera